Welcome to my Weblog

A Childlike Story of Me

Sunday, March 8, 2009

Morning workout




along the jogging pathway

I took a morning walk to UTP main lake today.It feels great to work out myself. Sometimes a simple workout can be alleviating. Dont be too restraint.Anyway,the atmosphere was so serene and pleasing. I heard birds' singing and chirping merrily. I saw plants swaying and swirling gracefully. I felt the wind touched and careressed my skin smoothly. Perfect morning i guess. This somehow has made me reminiscing back the old days i was at village 1. The atmosphere was perfect pretty much like today. I remembered, i was alone in the room ( in fact, i stayed alone, i dont hv roommate). Being a lonely me, i then started to write something and later posted it in my Friendster blog. Here goes the words...(i posted it back here)

Pagi nirmala yang damai…tatkala mata begitu lena dalam tidur yang pulas,
aku terjaga dari ulitan mimpi yang indah.perlahan,aku mencapai jam di sisi..
dalam temaram cahaya lampu meja,aku melihat….ah,baru pukul 5 pagi!aku
cuba untuk tidur semula,tetapi usaha yang sia-sia..kepayahan yang kembali
membawa aku ke alam akademi fantasia,huhu..dari suram kamar sepi,aku
mengintai tabir ke luar jendela..dan aku hanya berbicara sendirian,mujur
roomate aku tak ada..mengapa pagi yang damai terasa bahangnya?sunyi itu
sepi tetapi kedamaiannya bukanlah keindahan..sang bulan dan sang bintang
menghilang entah kemana.mengapa di kala aku ingin mengagumi keindahan
kalian,kalian sepi mendiam diri??atau adakah mungkin cuma kalian berasa
janggal,lantas malu untuk bersapa denganku??tolonglah,aku memerlukan
teman bual bicara..semalam rayuanku kepada sang angin tidak
dipedulikan.ah..sombongnya kau wahai sang angin,tetapi aku akan terus
menanti,kerana aku pencinta yang setia.haaaaah…ihsan aku melepaskan
nafas.berat,tetapi amat mudah dan lancar untuk aku menghembuskannya.
inilah hakikat perasaanku..jika cinta dan kasih sayang adalah abadi dan
keabadian,ia akan kekal merentas masa.jika ia adalah kebenaran dan keikhlasan,
ia akan terus mekar menjalar…malam makin menjengah pagi, dan sang matahari
yang pengecut bakal muncul sebentar lagi.maka aku harus memperkemas diri…
aku terus menanti

4 comments:

firusfansuri said...

Wahai shbtku, Adli yg puitis.. hehe. ;)

Kita ni xjauh beza, kan. Rupa-rupanya ada juga jiwa sasterawan dlm diri Adli ni.

Nanti ada apa2 yg buleh aku tlg, gtau aja ya.
In sya Allah.
:)

BillyNain said...

Ibnu Abas: wahai shbtku,shafiq bin abas,mana mgkin aku dpt menandingimu? hang lagi puitis,aku men balun ja tue,bahasa tunggang langgang,byk mengarut..hahaha,nti tlg ajarin saya ya sifu?

firusfansuri said...

BillyNain:
Ya sahabat,
Kita bukan tandingan siapa2, di hdpn Allah
kita ini, bahkan lebih kerdil
dari sekecil2 zarah yg wujud.

Tentang b'kongsi ilmu,
In sya Allah.
Sifu? Ish3.. jgn lebih2 sgt.
Sama-sama kita kongsi,
masing2 ada lebih dan kurangnya.

;)

BillyNain said...

iya..mudah2an inshaAllah

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 
Powered by Blogger