Welcome to my Weblog

A Childlike Story of Me

Monday, October 1, 2007

Contol,under control,controlled,over control

SUNDAY 30/09/2007 18 Ramadhan 1428H

9.34 am



Sepeninggalan
aku,ruang ini telah dibiarkan sepi.Lantas terlanjur aku di sini,
biarlah kucoretkan sesuatu agar kesepian ini terubat meskipun ia masih
bersisa debu.Benar,sepi itu parasit dan sepi itu membunuhku.Namun aku
bahagia bersulam perasaan ini.Jati diri tetap ada meski dipagut
sepi.Mungkin inilah hikmahnya Ramadhan,bulan yang penuh misteri tetapi
memberi sinar kepada aku yang terkapai-kapai dalam
kekelaman.Benar,Ramadhan penuh kerahmatan dan aku pasti menangisi
pemergiannya..amarah aku bukanlah tinggi,bukan juga mudah melemparkan
prejudis,jauh sekali untuk mengganggugugat diplomasi,namun aku akui
tidak terdaya menanggungnya sebelah bahu,meski dengan kedua-dua belah
bahu,lantas aku tersembam menghempap bumi..kerana aku adalah manusia
biasa.Aku akui,tika itu aku hilang pertimbangan dek dilapah amarah
menggunung,lantas aku lancar untuk menghamburkan picisan kata-kata yang
bukan menjadi sifatku.maafkan aku wahai rakan jika ada yang terkesan
dengan perkataan itu..kini aku menginsafi dan lebih berhati-hati,kerana
orang yang berjaya adalah orang yang dapat mengawal sifat marahnya
walau dalam apa jua keadaan sekalipun..dan oleh sebab itu,terima kasih
Ramadhan kerana memberikan aku pengertian ini.aku percaya,setiap dugaan
yang ditebar pasti akan disertakan dengan inti-inti kekuatan untuk
manusia menghadapinya…

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 
Powered by Blogger